تدریس خصوصی ریاضی نهم

در این وبلاگ خدمات تدریس خصوصی ریاضی نهم ارائه می گردد و مقالات و مطالب جالب در زمینه نحوه مطالعه ریاضی پایه 9 ریاضیات نهم ارائه شده و سوالات امتحانی و پاسخ تمرینات ریاضی نهم ارائه می شود.

تدریس خصوصی ریاضی نهم

در این وبلاگ خدمات تدریس خصوصی ریاضی نهم ارائه می گردد و مقالات و مطالب جالب در زمینه نحوه مطالعه ریاضی پایه 9 ریاضیات نهم ارائه شده و سوالات امتحانی و پاسخ تمرینات ریاضی نهم ارائه می شود.

بهترین اساتید و معلم های تدریس خصوصی ریاضی نهم در تهران و کل ایران

اگر در جستجوی بهترین اساتید و معلم های تدریس خصوصی ریاضی نهم در تهران و کل ایران هستید .... اگر می خواهید ریاضی نهم را عالی یاد بگیرید و حتی نمره 20 بگیرید .... اگر قصد دارید پایه ریاضی خودتان را قوی کنید .... در هر صورت برای مشاهده لیست اساتید و مدرسین تدریس خصوصی ریاضی پایه 9 به سایت تدریس خصوصی ایران مدرس https://teaching.iranmodares.com مراجعه نمائید.

سرفصل و رئوس مطالب کتاب ریاضی پایه نهم

فصل

عنوان فصل

دروس فصل‌ها

اول
مجموعه‌ها
معرفی مجموعه و زیرمجموعه

معرفی مجموعه‌های عددی

عضویت، زیرمجموعه، اجتماع و اشتراک

مجموعه و احتمال
دوم
اعداد حقیقی
معرفی اعداد حقیقی
محاسبات عددی
تقریب زدن و خطای محاسبه
 

سوم

هندسه و استدلال

لزوم اثبات کردن

آشنایی با اثبات در هندسه

همنهشتی مثلث‌ها
حل مسئله
 

چهارم

توان و ریشه
توان صحیح
نماد علمی
ریشه گیری
عملیات روی رادیکال‌ها
 

پنجم

عبارت‌های جبری

اتحادهای جبری
تجزیه عبارت‌های جبری
کاربرد اتحاد و تجزیه
نابرابری و نامعادله
 

ششم

تشابه

قضیه تالس و کاربرد آن

مفهوم تشابه
تشابه دو مثلث

هفتم

عبارت‌های جبری گویا

ساده کردن عبارت‌های گویا

محاسبات عبارت‌های گویا

تقسیم در عبارت جبری

هشتم

معادله خط
مفهوم معادله خط
شیب‌خط
دستگاه معادلات خطی
نسبت‌های مثلثاتی و شیب‌خط

نهم

محاسبه حجم
حجم و مساحت کره
حجم هرم و مخروط
دوران و حجم

ریاضی نهم بسیار مهم است و باید خوب مطالعه گردد. کتاب ریاضی نهم دارای بخشی تحت عنوان “استدلال و اثبات در هندسه” می باشد که تعداد دانش آموزانی که در درک مفاهیم این فصل و حل مسائل آن با مشکل مواجه می شوند کم نیست. اگر می خواهید درس ریاضی را به خوبی یاد بگیرید ، در طول سال باید بصورت منظم در کلاس درس حضور داشته باشید و تمام مباحث را به خوبی گوش دهید. برای یادگیری ریاضی نهم در طی سال تحصیلی درس بخوانید و مباحث را برای شب امتحان نگذارید. برای فهمیدن بهتر مباحث کتاب خود را بطور دقیق مطالعه کرده و تمامی تمارین ، مسائل و مثال های کتاب را حل نمایید. برای دانلود رایگان ریاضی نهم اینجا کلیک کنید.

دانلود سوالات امتحان ریاضی9 ریاضی نهم با پاسخ تشریحی

برای گرفتن نمره بسیار خوب در ریاضی نهم در کلاس های مدرسه حضور منظم و فعالی داشته باشید. در کلاس درس سوال بپرسید و جزوه یادداشت کنید. برای یادگیری درس مشتاق باشید و علاقه نشان دهید. در طول ترم درس را مرور نمائید و تمرینات زیادی حل کنید. ریاضی نهم مباحث پایه ای را دارد که در سایر مقاطع هم مورد استفاده قرار می گیرد. در جزوه های دیگری که در ادامه ارائه شده است، نمونه سوال امتحانی ریاضی پایه 9 و مثال های تشریحی به زبان ساده ارائه شده است. عبارت های گویا، اعداد گویا، حجم و مساحت و ... هم مباحث دیگری از ریاضی نهم هستند.
حالت‌های همنهشتی مثلث ها به بیان ساده

1- دو زاویه و ضلع میانی (ز. ض. ز): دو مثلث هم‌نهشت اند اگر اندازه یک ضلع یکی از آنها برابر اندازه ضلع نظیرش از مثلث دیگر و دو زاویه آنها برابر دو زاویه نظیرشان از مثلث دیگر باشد.

2- دو ضلع و زاویهٔ میانی (ض. ز. ض): دو مثلث هم‌نهشت اند اگر اندازه ی‌ دو ضلع یک مثلث برابر اندازه ضلع‌های نظیرشان از مثلث دیگر و زاویه‌های بین این ضلعها برابر باشند.
3- سه ضلع (ض. ض. ض): دو مثلث هم‌نهشت اند اگر طول‌های سه ضلع از یک مثلث برابر طول ضلع‌های نظیرشان از مثلث دیگری باشند.
یکی از مهمترین مباحث فصل مجموعه ها در ریاضی نهم و درس ریاضی به صورت کلی مبحث اشتراک و اجتماع دو مجموعه است. وقتی می خواهیم اشتراک دو مجموعه را بدست بیاوریم همه عضوهایی که حتما در هر دو مجموعه وجود دارد را می نویسیم. برای بدست آوردن اجتماع دو مجموعه همه عضوهای دو مجموعه را می نویسیم که ممکن است برخی از این عضوها فقط در یکی از مجموعه ها وجود داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.